Несподіванки є: оголошено номінантів на “Оскар 2022”
Церемонія “Оскар 2022” стає все ближчою, тож на офіційному каналі найпрестижнішої кінопремії Голлівуду оголосили повний список номінантів у рамках вже традиційної онлайн-трансляції. Не обійшлося без несподіванок, тож 94-ту церемонію нагородження премії Американської кіноакадемії, яка пройде 27 березня 2022 року, ймовірно, буде цікаво дивитись.
Найбільшу кількість номінацій цьогоріч відхопив фільм від Netflix. “У руках пса” (Power of the Dog) режисерки Джейн Кемпіон номіновано аж у 12 категоріях, на другому місці з десятьма номінаціями опинилася “Дюна” (Dune) Дені Вільнева (наш огляд), а третє поділили між собою “Белфаст” (Belfast) Кеннета Брани та “Вестсайдська історія” (West Side Story) Стівена Спілберґа.
Підрахунок, у кого більше за все номінацій, є справою вже звичною, проте мене особисто значно більше цікавлять фільми, які потрапили в якусь одну номінацію. Якщо не рахувати категорії за короткометрівки, анімаційне та документальне кіно, то таких фільмів, які встигли заскочити в останній вагон до станції “Оскар” нарахувати можна . Це приблизно 50/50 суміш фільмів або занадто мейнстрімних для кнопремії, або ж тих, які не сильно звернули на себе увагу до оголошення списку номінацій. Про такі стрічки я розповім окремо у нотатках відмічених “Хоч щось”.
Найкращий фільм
Те, що серед номінантів на фактичне оскарівське гран-прі вже котрий рік поспіль, є неангломовний фільм — хороша тенденція. Куди цікавіша пристуність двох фільмів, які здебільшого зроблені для прокату на стрімінгових сервісах. Загалом у добірці “міцні” драми, але жанрове різнобарв’я все ж трішки більше, ніж зазвичай — фантастика, нео-нуар з елементами жахів, постапокаліптична сатира, мюзикл… Тут немає очевидного лідера.
- “Белфаст” (Belfast);
- “CODA: У ритмі серця” (CODA);
- “Не дивіться вгору” (Don’t Look Up);
- “Сядь за кермо моєї машини” (Doraibu mai kā);
- “Дюна” (Dune) (наш огляд);
- “Король Річард” (King Richard) (наш огляд);
- “Лакрична піца” (Licorice Pizza);
- “Алея жаху” (Nightmare Alley);
- “У руках пса” (Power of the Dog);
- “Вестсайдська історія” (West Side Story).
Найкращий режисер
Друга за престижем нагорода цьогоріч точно не світить Ґільєрмо дель Торо, Джоелу Коену та Рідлі Скотту.
- “Белфаст” (Belfast) — Кеннет Брана;
- “Сядь за кермо моєї машини” (Doraibu mai kā) — Рюсуке Гамагучі;
- “Лакрична піца” (Licorice Pizza) — Пол Томас Андерсон;
- “У руках пса” (Power of the Dog) — Джейн Кемпіон;
- “Вестсайдська історія” (West Side Story) — Стівен Спілберґ.
Найкраща акторка
- Джессіка Честейн у ролі Таммі Фей Баккер — “Очі Таммі Фей” (The Eyes of Tammy Faye);
- Олівія Колман у ролі Леди Карузо — “Втрачена донька” (The Lost Daughter);
- Пенелопа Круз у ролі Яніс Мартінез Морено — “Паралельні матері” (Madres paralelas);
- Ніколь Кідман у ролі Люсіль Болл — “Бути Рікардосом” (Being the Ricardos);
- Крістен Стюарт у ролі Діани, принецси Уельскої — “Спенсер” (Spencer).
Найкращий актор
Присутність Ендрю Ґарфілда у списку номінантів слід відмітити окремо вже хоча б тому, що актор з’явився у трьох різних фільмах, номінованих цьогоріч на “Оскар”.
- Хав’єр Бардем у ролі Дезі Арназа — “Бути Рікардосом” (Being the Ricardos);
- Бенедікт Камбербетч у ролі Філа Бербанка — “У руках пса” (Power of the Dog);
- Ендрю Ґарфілд у ролі Джонатана Ларсона — “Тік-так, бум!” (Tick, Tick… Boom!);
- Вілл Сміт у ролі Річарда Вільямса — “Король Річард” (King Richard) (наш огляд);
- Дензел Вашингтон у ролі Короля Макбета — “Трагедія Макбета” (The Tragedy of Macbeth).
Найкраща акторка другого плану
- Джессі Баклі у ролі молодої Леди Карузо — “Втрачена донька” (The Lost Daughter);
- Аріана ДеБос у ролі Аніти — “Вестсайдська історія” (West Side Story);
- Джуді Денч у ролі Бабусі — “Белфаст” (Belfast);
- Кірстен Данст у ролі Роуз Ґордон — “У руках пса” (Power of the Dog);
- Онжаню Елліс у ролі Орасіни Прайс — “Король Річард” (King Richard) (наш огляд).
Найкращий актор другого плану
Слід відмітити, що цьогоріч у цій номінації стався рідкісний випадок — двох акторів номіновано за один і той самий фільм.
- Кіаран Гайндс у ролі Дідуся — “Белфаст” (Belfast);
- Трой Котсар у ролі Френка Россі — “CODA: У ритмі серця” (CODA);
- Джессі Племмонс у ролі Джорджа Бербенка — “У руках пса” (Power of the Dog);
- Дж. К. Сіммонс у ролі Вільяма Фроулі — “Бути Рікардосом” (Being the Ricardos);
- Коді Сміт-Макфі — “У руках пса” (Power of the Dog).
Найкращий сценарій
- “Белфаст” (Belfast) — Кеннет Брана;
- “Не дивіться вгору” (Don’t Look Up) — Адам МакКей (сценарій та сюжет), Девід Сирота (сюжет);
- “Король Річард” (King Richard) — Зак Бейлін;
- “Лакрична піца” (Licorice Pizza) — Пол Томас Андерсон;
- “Найгірша людина у світі” (Verdens verste menneske) — Ескіл Воґт, Йокім Трієр.
Найкращий адаптований сценарій
- “CODA: У ритмі серця” (CODA) — Сіан Гедер за фільмом “Сім’я Бельє” (La famille Bélier) авторства Вікторії Бедос, Станісласа Карре де Мальбера та Тома Бідеґена;
- “Сядь за кермо моєї машини” (Doraibu mai kā) — Рюсуке Гамагучі та Такамаса Ое за оповіданням Харукі Муракамі;
- “Дюна” (Dune) — Джон Спейтс, Дені Вільнев та Ерік Рот за романом Френка Герберта (наш огляд);
- “Втрачена донька” (The Lost Daughter) — Меґґі Джиленгол за романом Елени Ферранте;
- “У руках пса” (Power of the Dog) — Джейн Кемпіон за романом Томаса Севеджа.
Найкращий анімаційний фільм
- “Енканто: Світ магії” (Encanto) — Джаред Буш, Байрон Говард, Іветт Меріно та Кларк Спенсер (наш огляд);
- “Втеча” (Flee) — Йонас Похер Расмуссен, Моніка Гельстрьом, Сіґн Бірґ Соренсен та Шарлотта Де Ла Ґурнері;
- “Лука” (Luca) — Енріко Касароса і Андреа Воррен (наш огляд);
- “Мітчелли супроти Машин” (The Mitchells vs. the Machines) — Майк Ріанда, Філ Лорд, Крістофер Міллер та Курт Альбрехт;
- “Рая та останній дракон” — Дон Голл, Карлос Лопез Естрада, Ознат Шурер та Пітер Дель Веко (огляд від Levko & Ruta).
Найкращий міжнародний фільм
- “Сядь за кермо моєї машини” (Doraibu mai kā) — Японія (японською);
- “Втеча” (Flee) — Данія (у виробництві також взяли участь США, Велика Британія, Франція, Швеція та Норвегія; данською);
- “Рука Бога” (È stata la mano di Dio) — Італія (італійською);
- “Лунана: як у класній кімнаті” (Lunana: A Yak in the Classroom) — Бутан (мовою дзонґ-ке);
- “Найгірша людина у світі” (Verdens verste menneske) — Норвегія (у виробництві також взяли участь Франція, Данія та Швеція; норвезькою).
Найкращий документальний фільм
- “Вознесіння” (Ascension) — Джессіка Кінґдон, Кіра Саймон-Кеннеді та Натан Трусделл;
- “Аттіка” (Attica) — Стенлі Нельсон та Трейсі Е. Каррі;
- “Втеча” (Flee) — Йонас Похер Расмуссен, Моніка Гельстрьом, Сіґн Бірґ Соренсен та Шарлотта Де Ла Ґурнері;
- “Літо Соулу (…або коли революцію не покажеш по телебаченню)” (Summer of Soul (…Or, When the Revolution Could Not Be Televised) — Амір “Questlove” Томпсон, Джозеф Патель, Роберт Файволент та Девід Дінерстейн;
- “Пишучи вогнем” (Writing with Fire) — Рінту Томас і Суміт Ґош.
Найкраща документальна короткометрівка
- “Чутний” (Audible) — Метью Оґенс і Джофф МакЛін;
- “Приведи мене додому” (Lead Me Home) — Педро Кос і Джон Шенк;
- “Королева баскетболу” (The Queen of Basketball) — Бен Праудфут;
- “Три пісні для Беназіра” (Three Songs for Benazir) — Елізабет Мірзаеї та Ґулістан Мірзаеї;
- “Коли ми були забіяками” (When We Were Bullies) — Джей Розенблатт.
Найкраща ігрова короткометрівка
- “Аль Качуу (Хапай і біжи)”(Ala Kachuu (Take and Run) — Марія Брендл і Надін Люхінґер;
- “Плаття” (Sukienka) — Тадеуш Лищак та Мачей Шлесицькі;
- “Довге прощання” (The Long Goodbye) — Анеїл Каріа та Різ Ахмед;
- “На думці” (On My Mind) — Мартін Странґ-Гансен та Кім Маґнуссон;
- “Притримайте, будь ласка” (Please Hold) — К.Д. Давіла та Левін Менске.
Найкраща анімаційна короткометрівка
- “Художні справи” (Affairs of the Art) — Джоанна Квінн (канал мисткині на YouTube дуже рекомендуємо усім, хто цікавиться анімацією) та Лес Міллс;
- “Бестія” (Bestia) — Г’юґо Коваррубіас та Тево Діаз;
- “Бокс-балет” (BoxBallet) — Антон Дьяков;
- “Робін Робін” (Robin Robin) — Ден Оджарі і Майкі Пліз;
- “Склоочисник” (The Windshield Wiper) — Альберто Мієлґо і Лео Санчез.
Найкраща музика
- “Не дивіться вгору” (Don’t Look Up) — Ніколас Бріттел;
- “Дюна” (Dune) — Ганс Ціммер;
- “Енканто: Світ магії” (Encanto) — Жермейн Франко (наш огляд);
- “Паралельні матері” (Madres paralelas) — Альберто Іґлесіас;
- “У руках пса” (Power of the Dog) — Джонні Ґрінвуд.
Найкраща пісня
- “Be Alive” з фільму “Король Річард: Виховуючи чемпіонок” (King Richard), слова та музика — Beyoncé та DIXSON (наш огляд);
- “Dos Orguitas” з фільму “Енканто: Світ магії” (Encanto), слова та музика — Лін-Мануель Міранда (наш огляд);
- “Down to Joy” з фільму “Белфаст” (Belfast), слова та музика — Вен Моррісон;
- “No Time to Die” з фільму “007: Не час помирати” (No Time to Die), слова та музика — Біллі Айліш і Фіннеас О’Коннел;
- “Somehow You Do” з фільму “Чотири гарні дні” (Four Good Days), слова та музика — Дайан Воррен. Хоч щось: у той час як чотири фільми у тій же номінації мають більше двох номінацій кожен, для заснованої на реальних подіях драми режисера Родріґо Ґарсіа це єдина номінація, а також чи не єдина згадка за останній час. Прем’єра “Чотирьох гарних днів” сталася на “Санденсі” ще у січні 2020 року, однак у широкий прокат фільм потрапив значно пізніше, а зібрав там мізерні $843 965. В умовах пандемії не допомогли і Ґленн Клоуз та Міла Куніс у головних ролях. Пісня у виконанні кантрі-співчаки Ріби МакІнтайр, яка тепер номінована на “Оскар”, наразі має шанси привернути до фільму більше уваги. Втім, певною мірою це аутсайдер гонитви за статуеткою у цій конкретній категорії — не будемо забувати, що фільми про агента 007 стабільно брали цю нагороду два рази до того.
Найкращий звук
- “Белфаст” (Belfast) — Деніз Ярд, Саймон Чейз, Джеймс Метер та Нів Адірі;
- “Дюна” (Dune) — Мак Рут, Марк Манґіні, Тео Ґрін, Даґ Гемпгілл і Рон Бартлетт (наш огляд);
- “007: Не час помирати” (No Time to Die) — Саймон Гейес, Олівер Тарні, Джеймс Ґаррісон, Пол Мессі та Марк Тейлор (наш огляд);
- “У руках пса” (Power of the Dog) — Річард Флінн, Роберт Макензі й Тара Вебб.
- “Вестсайдська історія” (West Side Story) — Тод А. Мейтленд, Ґері Рідсторм, Брайан Чамні, Енді Нельсон і Шон Мерфі.
Найкраще художнє оформлення
- “Дюна” (Dune) — художник Патріс Верметт, декораторка Жужанна Сіпос (наш огляд);
- “Алея жаху” (Nightmare Alley) — художниця Тамара Деверелл, декоратор Шейн Віо (наш огляд);
- “У руках пса” (Power of the Dog) — художник Грант Мейджор, декораторка Ембер Річардс;
- “Трагедія Макбета” (The Tragedy of Macbeth) — художник Стефан Дешант, декораторка Ненсі Гейґ;
- “Вестсайдська історія” (West Side Story) — художник Адам Стокґаузен, декораторка Рена ДеАнджело.
Найкраща операторська робота
За цікавим збігом у цій номінації ті ж самі фільми що й у попередній, що буває не так часто, як може здатись.
- “Дюна” (Dune) — Ґрейґ Фрейзер;
- “Алея жаху” (Nightmare Alley) — Ден Лаустсен (наш огляд);
- “У руках пса” (Power of the Dog) — Арі Веґнер;
- “Трагедія Макбета” (The Tragedy of Macbeth) — Бруно Дельбоннел;
- “Вестсайдська історія” (West Side Story) — Януш Камінські.
Найкращий грим
- “Поїздка до Америки 2” (Coming 2 America) — Майк Маріно, Стейсі Морріс та Карла Фармер;
- “Круелла” (Cruella) — Надя Стейсі, Наомі Донн та Джулія Вернон;
- “Дюна” (Dune) — Дональд Мовет, Лов Ларсон та Ева фон Бар (наш огляд);
- “Очі Таммі Фей” (The Eyes of Tammy Faye) — Лінда Даудс, Стефані Інґрем та Джастін Ралей;
- “Дім Ґуччі” (House of Gucci) — Ґоран Люндстрьом, Анна Карін Лок та Фредерік Аспірас. Хоч щось: Новому фільму Рідлі Скотта можна було сміливо пророкувати “Оскар” за найкращі костюми, жіночу роль (коли пряма трансляція анонсу номінантів тільки починався, у коментарях тільки і було видно що про Леді Ґаґу) і багато ще за що, але грим — єдине, на що фільму дали шанси. При цьому змагатись доведеться з блокбастерами та ще одним аутсайдером, для якого це єдиний шанс на “Оскар”. Втім, “Поїздка до Америки 2” — це такий фільм, поява якого навіть в номінаціях на нагороду Американської кіноакадемії є щасливою випадковістю для його творців.
Найкращі костюми
- “Круелла” (Cruella) — Дженні Бівен;
- “Сірано” (Cyrano) — Массімо Кантіні Паріні;
- “Дюна” (Dune) — Жаклін Вест і Боб Морґан (наш огляд);
- “Алея жаху” (Nightmare Alley) — Луїс Секейра (наш огляд);
- “Вестсайдська історія” (West Side Story) — Пол Тейзвелл. Хоч щось: Мюзикл Джо Райта за класичною п’єсю Едмона Ростана “Сірано” з Пітером Дінклейджем у головній ролі — один з тих фільмів, яким однозначно не пощастило через пандемію COVID-19. Зйомки припали на зліт хвороби у Італії у 2020 році, реліз багаторазово переносився, а в єдиній оскарівській згадці фільму доводиться конкурувати з іншими фільмами, де на костюмах було зроблено дуже сильний акцент.
Найкращий монтаж
- “Не дивіться вгору” (Don’t Look Up) — Генк Корвін;
- “Дюна” (Dune) — Джо Вокер (наш огляд);
- “Король Річард” (King Richard) — Памела Мартін;
- “У руках пса” (Power of the Dog) — Пітер Скіберрас;
- “Тік-так, бум!” (Tick, Tick… Boom!) — Майрон Керстейн та Ендрю Вайсблюм.
Найкращі візуальні ефекти
- “Дюна” (Dune) — Пол Ламберт, Трістен Майлз, Брайан Коннор та Ґерд Нефзер (наш огляд);
- “Персонаж” (Free Guy) — Свен Ґіллберґ, Брайан Ґрілл, Нікос Калаітзідіс та Ден Судік (огляд від xutukai);
- “007: Не час помирати” (No Time to Die) — Чарлі Ноубл, Джоел Ґрін, Джонатан Фоукнер та Кріс Корбулд (наш огляд);
- “Шан-Чі та Легенда десяти кілець” (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings) — Крістофер Таунсенд, Джо Фаррелл, Шон Ноел Вокер та Ден Олівер;
- “Людина-павук: Додому шляху нема” (Spider-Man: No Way Home) — Келлі Порт, Кріс Ваеґнер, Скотт Едельстейн та Ден Судік (наш огляд). Хоч щось: традиційно, саме ця категорія є справжнім ґетто для фантастичних фільмів. “Персонаж”, “Шан-Чі” та “Людина-Павук” отримали тут свої єдині шанси зватись “Academy Award Winner”, але їм протистоять кандидати отримати декілька статуеток.
Спеціальні відзнаки
Премію “Оскар” за видатні заслуги в кінематографі цьогоріч отримали легендарний Семюел Л. Джексон, американська акторка та режисерка Елейн Мей та норвезька акторка та режисерка Лів Ульман.
Окрім того, нагороду імені Джина Гершолта за видатні гуманітарні досягнення отримав відомий характерний актор Денні Ґловер.
Cподобалася стаття? Підтримай PlayUA
На платформі Donatello ви можете підтримати нас як одноразовим донатом, так і оформити щомісячну підписку. Усі наші підписники на Donatello отримують цифрові або фізичні приємнощі залежно від суми донату. Долучайтеся до нашої спільноти!
Читайте також
Популярне
-
Valve показала Half-Life 2: Episode 3 й розповіла причини його скасування
-
Ubisoft поки не планує перекладати нові ігри українською
-
УСЯ українська музика у S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl (Radio MIX)
-
«Це була б гра року, якби не проблеми з продуктивністю та помилки»: перші оцінки S.T.A.L.K.E.R. 2: Серце Чорнобиля
-
Dragon Age | Що було до Veilguard (UAGames)